7. ročník, příklady pro 7. ročník

Samostudium 7. r. – 2021/I

Téma: Hydrostatický tlak Samostudium pro období: 19. 01. – 21.01. 2021 (1 + 1 hodina fyziky) V učebnici si přečti kapitolu: „Hydrostatický tlak“ (3 strany) Do sešitu si zaveď stejný nadpis + text v modrém rámečku na konci kapitoly. (Začíná: Hydrostatický tlak …) Připoj řešený příklad z učebnice v úvodu kapitoly – avšak s následujícími rozdíly: hrnec bude mít výšku 50 cm, místo vody budeCELÝ PŘÍSPĚVEK

8. ročník, práce a energie, příklady pro 8. ročník

Samostudium 8. r. – 2021/I

Samostudium pro období: 19. – 21. 01. 2021 (1 + 1 hodina fyziky) Zadání č. 14 Přečti si v učebnici (znovu) kapitolu TEPLO. Obzvlášť se soustřeď na to, co je to měrná tepelná kapacita Do sešitu na poznámky, si zapiš řešený příklad z učebnice na straně 42 (Během noci klesla …) s tím rozdílem, že necháme spadnout teplotu na -17°C. Výsledek plus odpovědi na 2CELÝ PŘÍSPĚVEK

8. ročník, energie, příklady pro 8. ročník

Zimní příklad

Vydáváš se s lyžemi užít si zimních radovánek na kopec, který je dlouhý 800 m a má sklon 15°. Detailně, přehledně, důkladně a důsledně vypočítej / zjisti následující údaje. Jakou bys měl(a) rychlost pod kopcem pokud bys jel(a) dolů a nic by tě nebrzdilo? Jak dlouho by trvalo vyjít kopec nahoru? Jakým tlakem působíš během jízdy na sníh? Jakou vykonáš práci při vynesení lyží nahoruCELÝ PŘÍSPĚVEK

7. ročník, síla

Skládání sil – návod a postup

Následující návody popisují a přesně znázorňují možný postup při grafickém skládání sil. Autorem všech následujících modelů je Martin Novotný, žák 9. ročníku ZŠ Bezdrevská v Českých Budějovicích. Skládání sil působících stejným směrem Skládání sil působících opačným směrem Skládání sil působících různým směrem Skládání sil působících různým směrem – interaktivní model v GEOGEBŘE

7. ročník, tlak

Plyny – samostudium (7. ročník)

Ujisti se, že dokážeš vlastními slovy odpovědět na následující otázky. (Pokud nevíš, spolupracuj s učebnicí. Nezdržuj se s internetem!) – Z jakého důvodu se plyny rozpínají? – Jak je možné, že vzduch ze Země nemizí do vesmíru? – Co je to atmosférický tlak a jaká je jeho přibližná hodnota? – K čemu potřebujeme ozonovou vrstvu a jak je přibližně vysoko? – K čemu slouží barograf?CELÝ PŘÍSPĚVEK

6. ročník, příklady pro 6. ročník, příklady pro 7. ročník

Trenér příkladů na výpočet hustoty, objemu a hmotnosti

Trenér počítání příkladů na výpočet hustoty, objemu a hmotnost. Můžeš si zvolit kombinaci veličin i jednotek k protrénování a nechat si svoje výpočty zkontrolovat a ujistit se tak, jak jsi na tom. K dispozici je i možnost počítat bez kalkulačky a tak můžeš trénovat výpočty rovnou z hlavy. Odkaz na trenéra příkladů je zde: zsvltava.cz/fyzika/priklady K vyřešní příkladů potřebuješ znát základní vzorec na určení hustotyCELÝ PŘÍSPĚVEK

7. ročník, síla, tlak

Hydraulické zařízení – interaktivní model

Prozkoumej pomocí: interaktivního modelu využití Pascalova zákona u hydraulického lisu. Tvým úkolem je pochopit fungování a ovládnout výpočet síly a tlaku. K dispozici máš neomezené množství testovacích příkladů. Model hydraulického lisu je zde: http://www.zsvltava.cz/fyzika/hydraulicky-lis/

6. ročník, 7. ročník, 8. ročník, 9. ročník, příklad

Postup při řešení příkladů

Řešení příkladu je jako příběh. V úvodu se seznámíme s hlavními hrdiny (zápis). Vystříbří se jednotlivé povahové rysy (jednotky). Příběh má nějaký důvod – cíl – někam směřuje (vzoreček). Příběh se vyvíjí. To může být někdy krkolomné a komplikované (dosazení do vzorečku a matematický výpočet). Každý příběh má nějaký konec – vyústění (odpověď). Je to snadné, ale důležité. Příběh, který bychom vyprávěli na přeskáčku byCELÝ PŘÍSPĚVEK