Archiv autora: ~jk~

7. ročník, příklady pro 7. ročník

Samostudium 7. r. – 2021/I

Téma: Archimédův zákon Samostudium pro období: 02. 03. – 04.03. 2021 (1 + 1 hodina fyziky) Až na to budeš mít klid, tak si pusť Byl jednou jeden vynálezce – ARCHIMÉDES Pod hezký nadpis „Archimédův zákon“ si do sešitu napiš jeho zněnní: Těleso ponořené do kapaliny je nadlehčováno silou, rovnající se tíze kapaliny stejného objemu jako je ponořená část tělesa. Téma: Plavání těles Samostudium proCELÝ PŘÍSPĚVEK

8. ročník, práce a energie, příklady pro 8. ročník

Samostudium 8. r. – 2021/I

Samostudium pro období: 02. – 04. 03. 2021 (1 + 1 hodina fyziky) Zopakujeme si výpočet tepla ve spolupráci s učebnicí (tabulka „měrná tepelná kapacita“, str. 39). Zapiš si do příkladového sešitu. Mějme 4 válečky z následujících materiálů: hliník, měď, stříbro a železo. Jaké teplo budeme muset dodat jednotlivým válečkům, aby se ohřáli o 15°C? O kolik °C se ohřeje každý váleček, pokud mu dodámeCELÝ PŘÍSPĚVEK

8. ročník, energie, příklady pro 8. ročník

Zimní příklad

Vydáváš se s lyžemi užít si zimních radovánek na kopec, který je dlouhý 800 m a má sklon 15°. Detailně, přehledně, důkladně a důsledně vypočítej / zjisti následující údaje. Jakou bys měl(a) rychlost pod kopcem pokud bys jel(a) dolů a nic by tě nebrzdilo? Jak dlouho by trvalo vyjít kopec nahoru? Jakým tlakem působíš během jízdy na sníh? Jakou vykonáš práci při vynesení lyží nahoruCELÝ PŘÍSPĚVEK

7. ročník, síla

Skládání sil – návod a postup

Následující návody popisují a přesně znázorňují možný postup při grafickém skládání sil. Autorem všech následujících modelů je Martin Novotný, žák 9. ročníku ZŠ Bezdrevská v Českých Budějovicích. Skládání sil působících stejným směrem Skládání sil působících opačným směrem Skládání sil působících různým směrem Skládání sil působících různým směrem – interaktivní model v GEOGEBŘE

7. ročník, tlak

Plyny – samostudium (7. ročník)

Ujisti se, že dokážeš vlastními slovy odpovědět na následující otázky. (Pokud nevíš, spolupracuj s učebnicí. Nezdržuj se s internetem!) – Z jakého důvodu se plyny rozpínají? – Jak je možné, že vzduch ze Země nemizí do vesmíru? – Co je to atmosférický tlak a jaká je jeho přibližná hodnota? – K čemu potřebujeme ozonovou vrstvu a jak je přibližně vysoko? – K čemu slouží barograf?CELÝ PŘÍSPĚVEK

6. ročník, příklady pro 6. ročník, příklady pro 7. ročník

Trenér příkladů na výpočet hustoty, objemu a hmotnosti

Trenér počítání příkladů na výpočet hustoty, objemu a hmotnost. Můžeš si zvolit kombinaci veličin i jednotek k protrénování a nechat si svoje výpočty zkontrolovat a ujistit se tak, jak jsi na tom. K dispozici je i možnost počítat bez kalkulačky a tak můžeš trénovat výpočty rovnou z hlavy. Odkaz na trenéra příkladů je zde: zsvltava.cz/fyzika/priklady K vyřešní příkladů potřebuješ znát základní vzorec na určení hustotyCELÝ PŘÍSPĚVEK

7. ročník, síla, tlak

Hydraulické zařízení – interaktivní model

Prozkoumej pomocí: interaktivního modelu využití Pascalova zákona u hydraulického lisu. Tvým úkolem je pochopit fungování a ovládnout výpočet síly a tlaku. K dispozici máš neomezené množství testovacích příkladů. Model hydraulického lisu je zde: http://www.zsvltava.cz/fyzika/hydraulicky-lis/