Archiv autora: ~jk~

7. ročník, příklady pro 7. ročník

Samostudium 7. r. – 2020/I

Téma: Měření Samostudium pro období: 01. – 03. 12. nebo 08. – 10. 12. 2020 (1 + 1 hodina fyziky) Zadání číslo 9 Zpracuj na samostatný list papíru A4. Tvým úkolem je změřit objem mobilu/tabletu/notebooku (podle toho z co používáš za zařízení k online výuce). Objem urči pomocí výpočtu. Změř všechny strany a pro zjednodušení budeme uvažovat, že mají tělesa tvar kvádru. Bonusové hodnocení získáš,CELÝ PŘÍSPĚVEK

8. ročník, práce a energie, příklady pro 8. ročník

Samostudium 8. r. – 2020/I

Samostudium pro období: 19. – 27. 11. 2020 (1 + 1 hodina fyziky) Zadání č. 8 Na těchto internetových stránkách si vypočítej optimální denní energetický příjem. Sestav jídelníček (snídaně, oběd, večeře), který by tuto hodnotu zcela přesně pokryl. (Zde najdeš energetické hodnoty potravin) Kolik energie je ukryté v menu z „Mekáče“ – hranolky, burger, Cola? (Energetické hodnoty najdeš přímo na stránkách Mekáče Dej pozor naCELÝ PŘÍSPĚVEK

7. ročník, síla

Skládání sil – návod a postup

Následující návody popisují a přesně znázorňují možný postup při grafickém skládání sil. Autorem všech následujících modelů je Martin Novotný, žák 9. ročníku ZŠ Bezdrevská v Českých Budějovicích. Skládání sil působících stejným směrem Skládání sil působících opačným směrem Skládání sil působících různým směrem Skládání sil působících různým směrem – interaktivní model v GEOGEBŘE

7. ročník, tlak

Plyny – samostudium (7. ročník)

Ujisti se, že dokážeš vlastními slovy odpovědět na následující otázky. (Pokud nevíš, spolupracuj s učebnicí. Nezdržuj se s internetem!) – Z jakého důvodu se plyny rozpínají? – Jak je možné, že vzduch ze Země nemizí do vesmíru? – Co je to atmosférický tlak a jaká je jeho přibližná hodnota? – K čemu potřebujeme ozonovou vrstvu a jak je přibližně vysoko? – K čemu slouží barograf?CELÝ PŘÍSPĚVEK

6. ročník, příklady pro 6. ročník, příklady pro 7. ročník

Trenér příkladů na výpočet hustoty, objemu a hmotnosti

Trenér počítání příkladů na výpočet hustoty, objemu a hmotnost. Můžeš si zvolit kombinaci veličin i jednotek k protrénování a nechat si svoje výpočty zkontrolovat a ujistit se tak, jak jsi na tom. K dispozici je i možnost počítat bez kalkulačky a tak můžeš trénovat výpočty rovnou z hlavy. Odkaz na trenéra příkladů je zde: zsvltava.cz/fyzika/priklady K vyřešní příkladů potřebuješ znát základní vzorec na určení hustotyCELÝ PŘÍSPĚVEK

6. ročník, 7. ročník, 8. ročník, 9. ročník, příklad

Postup při řešení příkladů

Řešení příkladu je jako příběh. V úvodu se seznámíme s hlavními hrdiny (zápis). Vystříbří se jednotlivé povahové rysy (jednotky). Příběh má nějaký důvod – cíl – někam směřuje (vzoreček). Příběh se vyvíjí. To může být někdy krkolomné a komplikované (dosazení do vzorečku a matematický výpočet). Každý příběh má nějaký konec – vyústění (odpověď). Je to snadné, ale důležité. Příběh, který bychom vyprávěli na přeskáčku byCELÝ PŘÍSPĚVEK

zajímavosti

Inspirace od Newtona

V roce 1665, když bylo Newtonovy 23 let, zavřely se na 3 roky univerzity kvůli morové epidemii. Pro mnoho studentů to znamenalo přerušení studia a pro řadu z nich i konec kariéry. Newton se zachoval zcela opačně. Po návratu domů využil 2 roky k intenzivnímu studiu, během kterého si zformoval a vytvořil vlastní náhled na vesmír. Odobí sám nazval jako nejlplodnější ve svém životě aCELÝ PŘÍSPĚVEK