Informatika je nauka o zacházení s informacemi.

Naším smyslem je pěstovat pozitivní vztah, orientační smysl a naučit se s nimi rozumně nakládat.

AKTUÁLNÍ ZADÁNÍ

9. ročník

#11 - Bezpečnost

#10 - Zpracování dat

Zadání na 14.5.2025

Zpracuj následující přehled pomocí tabulky v Excelu. V tabulce budou doplněny následující informace:

  1. Název země
  2. Název města
  3. Počet obyvatel města
  4. Počet obyvatel země
  5. Kolik hodin ročně svítí slunce
  6. Kolik je to slunečních dní (v roce)
  7. Vyhledejte a doplňte data pro ČR
  8. Zkrášlete tabulku, aby hezky vypadala
MICROBIT - ZADÁNÍ - CHALLENGES

Průběžně se snažíme vyřešit co nejvíce zadání

Přihlášení do MICROBITu

Můžete spolupracovat.

#9 - Microbit - ANIMACE

#8 - Microbit - Pohyblivý kříž

Náklony a tlačítky "A" a "B" pohybujeme křížkem na displeji

#7 - Microbit - Hádanka

Microbit vylosuje číslo mezi 5 a 15. Číslo se zobrazí. Číslo představuje časový interval, který máme uhodnout.

Hra tedy vypadá tak, že stisknu tlačítko "A", čímž zahájím hru. Tlačítko "B" stisknu v momentě, kdy si myslím, že uplynulo právě tolik sekund, kolik mi ukázala destička.

Destička po té vyhodnotí, jestli jsme odhadli správně a případně o kolik sekund jsme se zmýlili.

#6 - Microbit - plošinka

Na obrazovce, v dolní řádce je "plošinka", kterou tvoří 2 tečky. Nakláněním doprava a doleva se plošinka pohybuje na příslušnou stranu.

Pomocí tlačítek A a B ovládám pohyb tečky na obrazovce. Tlačítko A pohybuje ve vodorovném směru. Tlačítko B ve svislém směru. Když dojede tečka za okraj, vynoří se na protější straně.

#5 - Microbit - tečka

Varianta 1

Pomocí tlačítek A a B ovládám pohyb tečky na obrazovce. Tlačítko A pohybuje ve vodorovném směru. Tlačítko B ve svislém směru. Když dojede tečka za okraj, vynoří se na protější straně.

Varianta 2

Podobně jako varianta 1 s tím rozdílem, že pokud dojdu nakonec, neobjeví se tečka na opačné straně, ale pohybuje se v opačném směru.

#4 - Opakování Hardware

Vytvoř tabulku srovnání základních parametrů počítačů pro telefony. Vyber 7 různých modelů alespoň 2 značek. K základním parametrům přidej cenu.

Připomenutí - základní parametry: Procesor (rychlost, počet jader), dočasná + trvalá paměť (velikost, rychlost), obrazovka (velikost, obnovovací frekvnece, rozlišení)

K tabulce přidej 4 grafy, ve kterých budou porovnány parametry jednotlivých součástek.

VZOROVÉ ŘEŠENÍ (Autor: L. Martínek)

Superpočítač

#3 - Microbit

Termín - 8.1.2024

Vytvoř program pro MICROBIT.

Lehčí varianta

Na displeji bude zobrazeno číslo. Stiskem levého tlačítka se číslo zvětší o 1, stiskem pravého tlačítka se číslo zmenší o 1. Po zatřesení se číslo vynuluje.

Normální varianta

Po obrazovce jezdí zleva doprava tečka. Jakmile narazí na okraj, odrazí se a putuje na druhou stranu. Tlačítky A a B posouvám tečku nahoru a dolů.

Ultra těžká varianta

Na obrazovce je obrázek. Po stisku tlačítka A se "sesype" (všechny body spadnou) a po stisku tlačítka B se obrázek spátky sestaví.

#2 - Prezentace - toto je moje země, moje město

Termín - 27.11.2024

Poučíme se z chyb a vytvoříme prezentaci na uvedené téma.

Kromě vlastních nápadů bude prezentace obsahovat informaci o jídle, které je pro tvou zemi typické.

#1 - Můj oblíbený film/seriál

Termín - ukončeno

Vaším úkolem je vytvořit prezentaci, ve které představíte váš oblíbený seriál nebo film. Součástí prezentace budou (stručné) informace o zemi, ze které pochází a také bude představen hlavní interpret.

V posledním snímku prezentace bude hodnocení ze serveru csfd.cz a vaše hodnocení.

8. ročník

TINKERCAD

Hrací kostka

Pokusíme se vymodelovat hrací kostku.

Mobil

Navrhneme tvar mobilu.


Pokud nejsi, zaregistruj se pomocí školního účtu na: TINKERCAD

Pokus se vymodelovat ve 3D některou ze staveb na obrázku: