Výukové texty:
Články
Pro oddych
Různé
Informatika je nauka o zacházení s informacemi.
Naším smyslem je pěstovat pozitivní vztah, orientační smysl a naučit se s nimi rozumně nakládat.
AKTUÁLNÍ ZADÁNÍ
9. ročník
#11 - Bezpečnost
#10 - Zpracování dat
Zadání na 14.5.2025

Zpracuj následující přehled pomocí tabulky v Excelu. V tabulce budou doplněny následující informace:
- Název země
- Název města
- Počet obyvatel města
- Počet obyvatel země
- Kolik hodin ročně svítí slunce
- Kolik je to slunečních dní (v roce)
- Vyhledejte a doplňte data pro ČR
- Zkrášlete tabulku, aby hezky vypadala
Průběžně se snažíme vyřešit co nejvíce zadání
Můžete spolupracovat.
#9 - Microbit - ANIMACE

#8 - Microbit - Pohyblivý kříž
Náklony a tlačítky "A" a "B" pohybujeme křížkem na displeji

#7 - Microbit - Hádanka
Microbit vylosuje číslo mezi 5 a 15. Číslo se zobrazí. Číslo představuje časový interval, který máme uhodnout.
Hra tedy vypadá tak, že stisknu tlačítko "A", čímž zahájím hru. Tlačítko "B" stisknu v momentě, kdy si myslím, že uplynulo právě tolik sekund, kolik mi ukázala destička.
Destička po té vyhodnotí, jestli jsme odhadli správně a případně o kolik sekund jsme se zmýlili.
#6 - Microbit - plošinka
Na obrazovce, v dolní řádce je "plošinka", kterou tvoří 2 tečky. Nakláněním doprava a doleva se plošinka pohybuje na příslušnou stranu.
Pomocí tlačítek A a B ovládám pohyb tečky na obrazovce. Tlačítko A pohybuje ve vodorovném směru. Tlačítko B ve svislém směru. Když dojede tečka za okraj, vynoří se na protější straně.

#5 - Microbit - tečka
Varianta 1
Pomocí tlačítek A a B ovládám pohyb tečky na obrazovce. Tlačítko A pohybuje ve vodorovném směru. Tlačítko B ve svislém směru. Když dojede tečka za okraj, vynoří se na protější straně.

Varianta 2
Podobně jako varianta 1 s tím rozdílem, že pokud dojdu nakonec, neobjeví se tečka na opačné straně, ale pohybuje se v opačném směru.

#4 - Opakování Hardware
Vytvoř tabulku srovnání základních parametrů počítačů pro telefony. Vyber 7 různých modelů alespoň 2 značek. K základním parametrům přidej cenu.
Připomenutí - základní parametry: Procesor (rychlost, počet jader), dočasná + trvalá paměť (velikost, rychlost), obrazovka (velikost, obnovovací frekvnece, rozlišení)
K tabulce přidej 4 grafy, ve kterých budou porovnány parametry jednotlivých součástek.
VZOROVÉ ŘEŠENÍ (Autor: L. Martínek)
Superpočítač
#3 - Microbit
Termín - 8.1.2024
Vytvoř program pro MICROBIT.
Lehčí varianta
Na displeji bude zobrazeno číslo. Stiskem levého tlačítka se číslo zvětší o 1, stiskem pravého tlačítka se číslo zmenší o 1. Po zatřesení se číslo vynuluje.
Normální varianta
Po obrazovce jezdí zleva doprava tečka. Jakmile narazí na okraj, odrazí se a putuje na druhou stranu. Tlačítky A a B posouvám tečku nahoru a dolů.

Ultra těžká varianta
Na obrazovce je obrázek. Po stisku tlačítka A se "sesype" (všechny body spadnou) a po stisku tlačítka B se obrázek spátky sestaví.

#2 - Prezentace - toto je moje země, moje město
Termín - 27.11.2024
Poučíme se z chyb a vytvoříme prezentaci na uvedené téma.
Kromě vlastních nápadů bude prezentace obsahovat informaci o jídle, které je pro tvou zemi typické.
#1 - Můj oblíbený film/seriál
Termín - ukončeno
Vaším úkolem je vytvořit prezentaci, ve které představíte váš oblíbený seriál nebo film. Součástí prezentace budou (stručné) informace o zemi, ze které pochází a také bude představen hlavní interpret.
V posledním snímku prezentace bude hodnocení ze serveru csfd.cz a vaše hodnocení.
8. ročník
TINKERCAD
Hrací kostka
Pokusíme se vymodelovat hrací kostku.
Mobil
Navrhneme tvar mobilu.
Pokud nejsi, zaregistruj se pomocí školního účtu na: TINKERCAD
Pokus se vymodelovat ve 3D některou ze staveb na obrázku: